13.12.11

El clot de la lluna, llibre de poesia infantil de Vicent Camps



Hui us volem recomanar un llibre de poesia infantil encisador i llunàtic, El clot de la lluna. Poemes del nostre amic i poeta, trobador, Vicent Camps, publicat per Edicions 96, amb il·lustracions de Raül Gàlvez.

Poemes senzills i divertits, propers als xiquets i xiquetes, que ens parlen de sentiments i valors, que juguen amb el llenguatge i el fan poesia. Al final del llibre hi ha una sèrie d'activitats que ens ajuden a recitar els poemes (i aprendre a recitar en veu alta, que no és fàcil). S'acompanya d'un CD amb els poemes recitats per Vicent Camps, un autèntic professional de la transmissió de la paraula feta sentimet i joc. Un llibre encantador i del que cal prendre nota per a regalar o regalar-se'n.

Us fiquem un tastet del seu contingut:

jo parle valencià
i no m'entens

tu parles àrab
i no t'entenc
tu em mires
als ulls
i t'entenc

jo t'agafe
de les mans
i m'entens
ens sobren paraules
i parlem

*

baló, bola,
pilota, món

¡boti, bota
boti, bot!

Europa i Àsia
Àfrica
Amèrica del Sud
i del Nord
l'Antàrtida i Austràlia
i l'aigua del toll

¡boti, bota
boti, bot!

tots igual
tots diferents
i un sol món
per a tots

*

Somie
amb paraules
estirades
baixetes
o panxudetes

i és que a mi
m'agraden totes

però tinc predilecció
per les que van acompanyades

ara vos diria
a corre-cuita:

no-violència
xino-xano
i malva-rosa

aixafa-roques
barba-ros
i soca-rel

paraules 
d'ahir
i demà

paraules
que no volen
trobar-se
a soles

i amb un guionet
s'agafen 
de la mà

I us deixem amb la veu de Vicent Camps recitant tots els poemes d'El clot de la lluna.


2 comentaris:

vicent camps ha dit...

gràcies Dolors, per la teua sensibilitat, pel teu treball amb la poesia i els nostres infants. Un dia que passe per Cocentaina m'arrimaré per tal de parlar amb tu de tantes coses i signar eixe llibre que és un Clot plenet de valors i il.lusions.

besos

Sàlvia ha dit...

Si, perfa, passes i me'l signes. Felicitacions pel llibre. M'ha encantat.

Besadetes a la lluna de València