25.10.09

Volen versos: llibre de poesia infantil i juvenil amb poemes sobre el llibre, la lectura i la biblioteca / Libro de poesia infantil y juvenil

En el Dia de la Biblioteca, hem volgut rendir un homenatge a tots el bibliotecaris i bibliotecàries que d'una manera silenciosa, callada, de vegades arriscada, dia rere dia, treballen al servei de la nostra societat difonent la lectura i la cultura per tot arreu. Per tal de fer-ho, hem comptat amb la col·laboració d'un grapat d'amics i amigues poetes, de diferents indrets del món, que molt amablement ens han enviat un poema, en castellà o català. Gràcies a ells hem pogut editar un poemari digital, Volen versos, que pengem a internet per a que el pugau llegir i descarregar -se'l (ahir, meravelles de la tecnologia, no hem pogut fer-ho; això que ho varem intentar al llarg de tot el dia). Tots el poemes giren al voltan de la biblioteca, el llibres i la lectura. Un llibre original pel seu contingut i molt bó, doncs la qualitat dels poemes i textos és magnífica.

Moltes gràcies a tots i totes els que heu col·laborat per la vostra ràpida i desinteressada aportació poètica. Gràcies, amics i amigues, naveguem junts cap un mateix horitzó. I gràcies i moltes felicitacions a totes les biblioteques, hui i la resta de 364 dies de l'any.

Entreu,
passeu,
es casa nostra,
casa de tots.
És la biblioteca.


Passeu i llegiu...



Com que el preciós poema de Núria Freixa no l'hem pogut incloure -problemes de temps- no podem deixar que aparega en aquest post -gràcies Núria- i compartir la seua lectura amb tots vosaltres:

A estones em fa pessigolles,
altres són carícies tendres,
el resseguir del seu dit
pel camí de tantes lletres.

Ales de papallona
que s’aturen i aletegen.
S’entrebanquen, i segueixen
pel camí de tantes lletres.

Em fulleja, em remena,
el que dic es vol aprendre.
Ara em penso que ha escollit
algun poema…

I a mi què més se m’endona,
si quan va passant els dits
sento que ens anem fent amics
i la galta m’acarona.

-M’enduc aquest, senyoreta!
-Has de parlar fluixet,
que estem a la Biblioteca.

38 comentaris:

ASUNCION ha dit...

¡¡MARAVILLOSO, Salvia!! Es impresionante la cantidad de amigos en las letras que tienes, ....que tenemos, porque al unirnos en este precioso proyecto....¡¡ya todos somos "AMIGOS DE PAPEL"!!
Excelente trabajo,inmenso trabajo, y además...generoso trabajo, pues cualquiera podrá disfrutar de él.
Yo quiero darte las GRACIAS más grandes que caben en este ¿papel? virtual y acerte llegar con ellas mi cálido abrazo y un gran beso.

Sàlvia ha dit...

Gracias, Asunción. Sin vuestros poemas, sin vuestra palabra, este proyecto no se hubiese podido realizar. Un millón de gracias. A eso se le llama tener amigos, de verdad.

Puedes copiar el embed y ponerlo en tu blog.

Besadetes

Teresa Delgado Duque ha dit...

Te felicito por este excelente y arduo trabajo Salvia. Te agradezco enormemente la oportunidad que me has brindado de formar pare de él. Es un trabajo hecho con mucho amor y eso se nota hasta por este medio.

Teresa Delgado

Mª Rosa SERDIO ha dit...

Justo abrí el correo para mandarte una felicitación por nuestro día Y ¡zas! allí estaba el libro del Día de la Biblioteca.
No hay letras suficientes para escribir GRACIAS en los idiomas que aún no se han inventado y que ya te hablan.
¡Y qué compañía!
Es la mejor invitación que he recibido en mucho tiempo porque, conociendo a pocos, de hecho NUNCA HE VISTO A NINGUNO DE VOSOTROS, y os siento a todos como de mi casa porque todos somos hermanos de libros.
¡Qué día más precioso nos has regalado! Un abrazo enorme. Rosa

Isabel Barriel ha dit...

Enhorabuena, Salvia!

Lo miro y remiro
y lo vuelvo a leer
esto que has logrado hacer.
Maravilla de libro
para disfrutar una y otra vez.

Isabel Barriel ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Jesús M. Tibau ha dit...

ENHORABONA amb majúscules. Demà al matí en parlaré al meu blog.

MGJuárez ha dit...

Gràcies Sàlvia. No tinc gaire paraules. Ara m'hi poso per penjar-ho al bloc. I demà, per descomptat que ho comento a la feina; las meves professores i bibliotecàries del hospi ja tenen la teva adreça.

Una abraçada plena d'emocions!
Montse.

Unknown ha dit...

Així, així es fa... visca el menestralisme!
:-)

isabel ha dit...

¡Enhorabuena!Un trabajo excelente,deberías publicarlo.
Me encanta haberte conocido.
Besadetes,Isabel

Agustín Calvo ha dit...

Moltes gràcies per haver-me convidat a participar! Excelent feina! L'enhorabona!
Fins aviat

Agustí

Poesia Endins ha dit...

Una delicia! Un plaer!
Ets genial!
una abraçada d´ací fins allà d´en Ramon Sellarès,
de la Montse Pratdesaba i de la Pilar Cabot.

Dona ha dit...

grandíssim! quina feinada! espero que molta gent ho pugui disfrutar. Saps com puc descarregar-me'l?

poesilvia

Monica Gudiño ha dit...

Salvia felicitaciones por este trabajo y por haberme permitido formar parte de el, es un honor y una gran alegría poder compartir el espacio con tantos maravillosos poetas a los que admiro muchisimo.
te agradesco de corazón tu excelente labor.
un abrazo grande y buen domingo

Unknown ha dit...

Salvia: Me parece precioso este trabajo que has puesto ante nuestra vista y la de todos los lectores. Gracias por tu esfuerzo y por hacerme partícipe de esta experiencia. Formar parte de un trabajo tan exquisitamente realizado, junto a tan estupendos poetas e lustradores, es un gran honor para mí.
Ha quedado muy hermoso y debes sentirte orgullosa de tu labor.
Gracias de nuevo.

Mª José ha dit...

¡Qué bonito!ARTISTA,eres la mejor,un montón de besos.

Annabel ha dit...

Cada día me sorprendes un poquito más. :)
Felicidades por la iniciativa y por el resultado.
Besotes.

Sàlvia ha dit...

Gracias a todos por vuestros comentarios, porque de una manera u otra todos los lectores del blog han colaborado. Ellos son los que animan a continuar difundiendo la poesia. Y sobre todo gracias a los poetas, sin ellos esta vida sería gris.

Gracias!!!

Besadetes

Sàlvia

Núria Freixa Domènech ha dit...

Gràcies per la teva tasca i la teva generositat, i malgrat no haver pogut incloure el meu poema en el llibre m'hi sento part també. Una abraçada a totes i tots, poetes amics!
Núria

Sàlvia ha dit...

Núria,formes part del projecte. Gracietes a grapats per la teua col·laboració. Compte amb tu per a propers projectes.

Besadetes volanderes i poètiques!

Anònim ha dit...

Gratìsimamente sorprendida por haber encontrado esta pàgina, ojalà lo hubiera sabido antes para - tal vez -haber incluìdo algùn poema mìo, pero espero pueda ser posible en el futuro. Serìa un inmenso honor.

Saludos cordiales desde Mèxico

Anònim ha dit...

Un libro precioso, de contenido y continente. Felicitaciones a los poetas y a Salvia por el proyecto. A esto se le llama "compartir", de verdad.
Un abrazo desde Venezuela.

Adela Sotomayor Ridruejo

Unknown ha dit...

Felicitaciones y mil gracias por este regalo poético.

Malén ha dit...

Preciosísimo libro que nos has regalado,y un trabajo tremendo por tu parte. Moltes gràcies. Mañana se lo enseñaré a todos los niñ@s para que disfruten.

M. Roser ha dit...

Moltes felicitats per aquest llibre tan preciós. Ets tota una artista. I moltes, moltes gràcies per deixar-me'n formar part. A més, casualitats de la vida, ha estat un regal d'aniversari preciós...
Ets un solet i un amoret.
Moltes besadetes, una per cada lletra.
M. Roser

elmaestrojuan ha dit...

Es un regal per a tots els ens agrada el món dels llibres. ¡Molt xulo!

Mònica B. ha dit...

És preciós, no em canso de mirar-lo...

Mònica
El Racó de la biblioteca

antonio manuel fernandez morala ha dit...

¡Hola Sálvia, encantado de conocerte, llego de la mano de Montse de Cuaderno de Poesía, no conocia esta página, ni todo lo importante que haces en poesía, y sobre todo para niñ@s y jovenes, que interesante; con más tiempo vendré, leeré, miraré los colores y los dibujos con mirada daltonica...,sería importante
publicar en libro.Saludos; mi nombre es Toño Morala y mi correo, moralamansilla@hotmail.com

Biblio's ha dit...

Felcitats Sàlvia!

Genial!!!!!! No puc dir res més!

vicent estrada ha dit...

Excel·lent llibre de poesies, bon gust, millor fer, acertadissim,... des de que us he descobert sou un eina imprescindible per a mi com a docent. Felicitacions pel vostre bloc.

Jaumeta ha dit...

Hola, Salvia
també em vull afegir a la ronda d'agraïments i lloances de la fiena que s'ha fet, doncs mereix reconeixement el conjunt de l'obra i de tota la feina que feu en el blog. Una abraçada de cor a cor.

ana cabo ha dit...

Sálvia, te he conocido estos días en Oviedo, y me encantan tu trabajo y tu capacidad!! Gracias por poner a nuestro alcance el talento de tantos poetas de la palabra y la imagen. Por cierto, gustóte la sidra?

Sàlvia ha dit...

Jaumeta, moltíssimes gràcies per les teues paraules (estic colorada). Passo les teues felicitacions als autors. Sempre es un plaer xerrar amb els lectors del bloc (més encara si els comentaris són com els teus, je, je, je).
Besadetes

Sàlvia ha dit...

Ana, gustome la sidra (nunca la había probado en vivo y en directo y sabe muy diferente a la que venden por aquí).
Me alegra que hayas dejado el comentario, más aún que te haya parecido de interés mi ponencia. En resumen, una manera de compartir y difundir. Como os dije el blog está abierto a todo tipo de experiencias. Si haces algo con los alumnos y quieres que lo comente sólo tienes que enviarmelo.
La experiencia de las jornadas ha sido muy gratificante. Me llevé una maleta llena de ilusión y vengo con la maleta llena de mágia y buenos recuerdos. La gente de Asturias que he conocido es muy, muy encantadora y trabajadora. Como dicen los jóvenes: ha habido feeling.
Ojalá no sea la última vez que vaya a Asturias para estas "labores".
Besadetes
Sàlvia

angels.soler ha dit...

quina passada, us felicito, pel llibre, el trobo emocionant..
Angels

lourdes ha dit...

Hola, Simplement dir-te que és meravellós trobar aquesta tasca que has fet. compartir-la és fanàstic. Gràcies , una mestra.Lourdes

lourdes ha dit...

És una verdadera satisfacció tindre aquest recull i poder transmetre als nostres alumnes tot el que porta la poesia. Gràcies lourdes

Neus ha dit...

M'encanta, es preciós!