4.10.09

Quiero escribir un niño, poesia de Gioconda Belli


Si difícil és dibuixar amb les paraules encara és més dificultós fer-ho amb els versos, sobretot si parlem de il·lustrar poèticament a un xiquet.
Quiero escribir un niño
(Gioconda Belli)
Quiero escribir un niño
con grandes ojos como semillas,
pelo color maíz,
dulce sonrisa de níspero.
Quiero escribir un niño,
hacerlo con palabras,
en el idioma de su placenta
hecha de mar,
de viento,
de sacuanjoches oloros.
Quiero escribir un verde niño
poeta,
un moreno cantor que inunde el
mundo con sonrisas,
que sea Mayo eterno, floreciente
en una tierra nueva
de juguete...

La il·lustració és de Laura Medei.

2 comentaris:

Encarna ha dit...

Sàlvia m'ha stocat la fibra!
m'encanta aquest poema, i en alguna de les escoles que vaig l'han escoltat. El vols escoltar tu?
http://www.palabravirtual.com/index.php?ir=ver_voz1.php&wid=1877&p=Gioconda%20Belli&t=Quiero%20escribir%20un%20niño...

Sàlvia ha dit...

No sabia que estava en aquesta web. Gràcies, Encarna, ha estat tot un plaer escoltar-ho.

Besadetes i bon cap de setmana