5.4.11

Juan Ramón Jiménez para niños y niñas y otros seres curiosos: llibre de poesia infantil i dos poemes del mes d'abril


Recièn publicat està el llibre Juan Ramón Jiménez para niños y niñas... y otros seres curiosos, per Ediciones De la Torre, dins de la seua col·lecció Alba y Mayo Color -una interessant col·lecció que des de que ha canviat de format resulta molt més atractiva-.

Aquesta antologia recull 26 poemes de Juan Ramón Jiménez que han estat molt ben seleccionats (per Sara Montero y Rafael Rueda) per als primers lectors o per als xiquets i xiquetes que s'apropen per primera vegada a la seua poesia. Entre altres trobem al llibre: El viaje definitivo; Rosa, pompa, risa; Platero; El dormir es como un puente; Viento de amor; La felicidad, etc... A més, al final del llibre trobem un àlbum fotogràfic del poeta i un resum de la seua biografia. 

Us fiquem, de tastet, alguns dels versos que podem trobar, junt a les magnífiques  i acolorides il·lustracions de Violeta Monreal. Com que estem al mes d'abril, res millor que dos poemetes que fan referència al mes actual i que podem trobar al llibre:


Abril
(Juan Ramón Jiménez)

El chamariz en el chopo.
-¿Y qué más?
El chopo en el cielo azul.
- ¿Y qué más?
El cielo azul en el agua.
- ¿Y qué más?
El agua en la hojita nueva.
- ¿Y qué más?
La hojita nueva en la rosa.
- ¿Y qué más?
La rosa en mi corazón. 
- ¿Y qué más?
¡Mi corazón en el tuyo!


Abril
(Juan Ramón Jiménez)

Se vistió la nieve
de vagos carmines.
¿Me quieres?, me dijo.
¡Te quiero!, le dije.

Me besó en la boca
con un beso inmenso.
Abril vino al mundo
Y yo quedé muerto.

 


2 comentaris:

elmaestrojuan ha dit...

Una chulada de libro para regalar el día del libro y leer estas Pascuas. Lo recomendaré en el blog del aula.

elmaestrojuan ha dit...

Te recomane açó: http://www.cosmopoetica.es/