25.11.14

Stop a la violència de gènere. Tolerància zero / Stop a la violencia de género. Tolerancia cero



Els lectors d'aquest blog sabeu que estem totalment en contra de la violència, més encara de la violència que s'exerxeix contra les persones més febles: xiquets, gent gran i dones. Hui, 25 de novembre, celebrem el Dia Internacional de l'Eliminació de la Violència envers les dones / Día Internacional de la Eliminación de la Violencia contra la Mujer. És una data que cal recordar, que cal celebrar junts, homes i dones, per eradicar definitivament aquesta violència, psicològica i física, que pateixen moltíssimes dones arreu del món, també en el nostre país.

Reivindique que hem de tenir a l'abast tots els recursos possibles per prevenir-la, perseguir-la i reparar els seus efectes. Stop total a la violència de gènere, tolerància zero.

Nosaltres ho volem fer amb poesia, en aquest cas amb els versos d'una poetessa, Pura Peris (bona amiga i gran poeta). Cops de versos per a que tots ens conscienciem i lluitem contra aquesta lacra social.

 Al masclisme criminal
(Pura Peris)
(No m’ofegues, deixa'm viure)
Respire
Per què et moleste?
Visc
t’he de demanar permís?
Si m’aparte del teu pas
Per què em maltractes?
Pense i m’expresse
Per què em malinterpretes?
Camine,
Per què em poses pedres en el camí?

Fa temps que vaig decidir
que la vida no és vida
si has de transitar per ella
a cada pas demanant permís.

No puc evitar-ho, respire,
camine, opine, gaudisc dels amics,
No m’ofegues, deixa'm viure
no vull ser una titella
de la que altres tiren dels fils
ni sóc una diana
on altres practiquen el tir.

(del poemari Ones sobre la mar, premiat al XXI Premis 9’Octubre 2013, Ajuntament Sant Vicent del Raspeig,)


Maltracte
(Pura Peris)

Flor desfullada
per por i punys marcada
pensa't, no calles!
(de Tasts de vida, ed. Germania 2014)


Il·lustracions d'Alex Rodriguez