11.3.16

Endevinalles sobre la música i els instruments musicals


Aquest divendres estem molt musicals i, com que tenim ganes de jugar, us proposem que esbrineu la solució d'aquestes endevinalles sobre la música. Què, s'animeu? Apa, llegiu i penseu que ben segur que les encerteu totes (si arrastreu el punter per damunt dels parentesis que hi ha sobre cada endevinalla podeu llegir la solució).

Endevinalles sobre la música i els músics

Personar com cal li cal
un llauner professional
(L'orgue)

*

Esdentegada
com una vella,
fa la sonada,
d'una donzella
(L'harmònica)

*

Amb nom de barca
i ventre d'arca
voga amb cordam
sense velam
(El Llaüt)
*
Té bec i no és ocell.
Refila que primfila,
no és rossinyol
ni passerell
(La Flauta de bec)

*

Tres cares tinc
per fer dring-dring
(El Triangle)

*

Xim-pom!,
xim-pom!,
dos som,
xim-pom!,
xim-pom!,
qui som?
(El bombo i els platerets)

*

Jo prou miro de callar,
tararà tatà tatà,
però no me'n sé sortir,
tararí tatí tatí
(La Trompeta)

*

De ballar bé
i estar tan maca
tinc el paner
com un tomaquet
(La pandereta)

*

Ai, em fa mal aquí!
Ei, com em cou allà!
Oi, quin dolor tan fi!
Ui, quina picor fa!
(El Sac de gemecs)

*

On no arriba ni el canari
a mi em toca d'arribar-hi
(El flautí)

Totes aquestes endevinalles i moltes més podeu llegir-les al llibre Més música, mestre!, de Miquel Desclot i editat per La Galera (cal dir que ja és tot un clàssic dins de la poesia infantil en català); a més de molts poemes sobre els diferents instruments musicals.

I de les endevinalles podem passar als cal·ligrames... Continuem jugant?


La il·lustració d'Aida Alonso Vázquez.