13.12.10

Endevinalles de Nadal: la festa i els seus menjars


Nyam, nyam!!! Nadal és una de les festes que més bé es menja (més que menjar, és farta). Per ajudar a que el menjar vaja fent ben bé la digestió res millor que anar jugant. Però com que fa fred, en lloc de jugar al carrer millor fer-ho en la caloreta de casa i jugar amb les paraules. 

Hui, de la mà de Lola Casas, us proposem jugar amb les endevinalles de menjars de Nadal. Estan bestretes del llibre Anem de festa!, un estupend llibre per a tenir a la mà, doncs té poemes per a totes les festes principals que celebrem. Apa! A menjar i endevinar!

Si voleu més endevinalles sobre aquestes festes en podeu trobar al blog: endevinalles de Nadal,  endevinalles de l'hivern i endevinalles sobre l'any .

Les meves
bombolles
volen sortir,
però un tap...
no les deixa fugir!
(Cava)
*
Bullir i bullir
amb paciència,
i de les carns,
i les verdires,
treure'n
l'essència.
(Brou d'escudella)
*
Au desplomada,
am la panxa
atipada
de fruita
confitada.
(Pollasatre farcit)
*
De xocolata,
d'Alacant, 
de Xixona
o de gema cremada.
Estic fart,
però,
quan els veig
(com pot ser?),
se m'obre
de nou la gana!
(Torrons)
*
Enrotllades
i cruixents,
fan crec, crec
quan els claves
les dents.
(Neules)

*
Dotze germans,
cada un rodó
i petit,
que engoleixes
decidit
a les dotze
de la nit.
(Grans de raïm)
*
Una...i una altra!
No tinc mesura!
Figuretes
de sucre
i ametlla.
Res no m'atura!
(Massapans)
*
Menja rodona i preuada,
amb una fava
i una majestat
amagada
(Tortell de Reis)

La il·lustració, de Carmen Queralt, pertany al llibre.