18.6.07

Juny, un poema de Júlia Costa

Júlia Costa, amiga bloquera i poeta, en ha enviat un preciós poema dedicat al mes de juny. Aquest i altres poemes sobre els mesos de l'any estan publicats al llibre Llegeixo, de l'editorial Onda. El poema ve "a la clau" en aquests dies pre-estiuencs on el camp pareix que haja fet un esclafit de colors i olors.
Li volem agrair a Júlia el que haja compartit amb nosaltres els seu poema.

JUNY
Totes les flors de la muntanya
han arribat al meu carrer.
Ginesta d’or rosa boscana
i papallona de paer.
-Oreneta, mallerenga,
què porteu al vostre bec?
-Una branqueta d’orenga
collida vora del rec.
Espígol i sajolida,
romaní i menta florida.
Herbes del juny,
per Sant Joan,
fan créixer molt
i fer-se gran.

Júlia, a més, té dos blocs on hi podem trobar més poemes seus: La bibliotecària blogantera, La panxa del bou.

La il·lustració, Flors del bosc, és de Rafael Gallardo.

6 comentaris:

Júlia ha dit...

Gràcies per l'atenció, Sàlvia. He de dir que, si algú necessita, per exemple, un poema amb una determinada temàtica (una flor, un animal, un sentiment, un personatge) també li puc fer. Al meu blog tinc l'email.

Anònim ha dit...

Un esclafit d'olors, colors, sabors i poemes. Tancada com estic, estudiant oposicions, llegir aquest poema es com sortir al carrer i gaudir de les balconades del Mediterrani. Uf! torne a l'estudi. Pepa Munt

Darabuc ha dit...

Puc passar després d'uns mesos sense connexió i m'alegra de veure que segueixes i seguiu amb la mateixa energia. Fantàstic!

Júlia, m'ha agradat molt el poema, amb el seu aire de cançó i la seva càrrega florida de sentits.

Anònim ha dit...

Preciós aquest poema de Julia i refrescant.

Pau Biñoles /Girona

Anònim ha dit...

Desitge que passeu una bona nit de Sant Joan, amb totes les olors del magnífic poema de Júlia. Sole:)

Anònim ha dit...

Un bello poema, mediterráneo. Una buena poeta que hasta ahora desconocía. Saludos desde Paris.

Joseph Ferragut