9.5.07

El nen d'Hiroshima, poema per la pau


EL NEN D’HIROSHIMA


Lletra del poeta turc Nazim Hikmet
Arranjament de Pete Seeger
Adaptació de Ramón Casajoana


Per tot arreu us vaig cridant,
però ningú no em pot sentir,
i quan us parlo no em veieu,
perquè sóc mort, perquè sóc mort.
*
Tenia set anys quan vaig morir
a Hiroshima, fa molt temps.
Encara tinc aquells set anys,
quan els nens moren
no creixen més.
*
Tot el meu cos es va cremar,
amb els ulls cecs em vaig desfer,
tots els meus ossos es van fer pols;
després, el vent s’ho va emportar.
*
Dolços no en vull, no em cal el pa,
no vull arròs, fruites tampoc,
jo no demano res per mi
perquè sóc mort, perquè sóc mort.
*
El que us demano és que ara lluiteu,
però per la pau, però per la pau,
per tal que els nens de tot el món
puguin créixer, viure i jugar.
El grup musical The Byrds també l'ha cantada, al seu disc Fifth Dimension, sota el títol I Come and Stand at Every Door -per si voleu escoltar el poema musicat-.

8 comentaris:

Anònim ha dit...

Un poema molt gràfic, impactant, com la foto del nen plorant. Encara hi ha nens al món en aquestes circumstàncies. Què horrible! La poesia m'ha agradat molt. De vegades per explicar la pau cal anar-se'n a l'altre extrem.

Felicitats pel bloc, Salvia.

Pau Giner (Badalona)

Anònim ha dit...

No coneixia al poeta ni aquest poema. La seua lectura fica els pels de punta. Impressionant. (Laura)

Anònim ha dit...

Antibelicisme total. Molt bo!

Josep, de Salou

Anònim ha dit...

Sense paraules. El poema ho diu tot. Tal vegada siga el poema més cru que he llegit. Me'l arxive per a recitar-lo en el Dia de la Pau.

Roser Mosquera

Anònim ha dit...

Feia temps que volia trobar aquesta lletra en català. Gràcies. Berto :)

Unknown ha dit...

Aquesta cançó l'havia sentit en un cassette de Xesco Boix fa molts anys. M'ha alegrat molt trobar-la aquí perquè la trobo increïble i fantàstica. Algú sap si podem trobar-ne la cançó en català en algun lloc?

Sàlvia ha dit...

Ei, Ester. A les biblioteques de Barcelona està el disc de Xesco amb la cançó i es pot emportar en préstec.

Al Corte Inglés esta:
"Els temps encara estan canviant"
Grupo: Grup de Folk
Sello Discográfico: DISCMEDI
Soporte: CD(1).

Espero que el trobes.
Besadetes

Carla Illas ha dit...

Aquí el podeu sentir!!!!!

http://musicatono.com/escuchar/Xesco%20Boix%20El%20Nen%20D%20Hiroshima/ed10aa5