5.5.07

Dies de maig, poema d'Isabel Barriel

Pinzellades de color a la natura, Toni Bra


I per al cap de setmana un poema. Isabel Barriel, poeta i amiga, ens en ha enviat un que volem compartir amb tots vosaltres. Preciós per aquests dies d'autèntica primavera -i per a tots els dies de l'any-. A l'apartat de comentantaris de l'article sobre "Dites populars del mes de maig" hi podem llegir un altre poema d'Isabel.


Dies de maig

Ja hem entrat als dies de maig,
lluminosos i llargs.
*
Aromes de gessamí,
roses a punt de florir,
calor i fred fan dura batalla
perquè triomfi el ruixat.
*
I les nits es fan amables
per poder mirar el cel
sense patir el fred de l'hivern.
*
I el sol del matí
en fa fruir d'uns arbres
que sols ara lluieixen flors.
*
I el migdia ens convida
a buscar una mitja- ombra
que ens dissimuli la calor.
*
I quan la tarda es fa capvespre
guardem als ulls l'ultim raig
per celebrar que és primavera
i que és bonic el mes de maig.

9 comentaris:

Anònim ha dit...

La descripció de maig, les olors, colors i sensacions són molt emotives. M'agrada maig i molt el poma d'Isabel, com els altres que li he llegit. Un bon regal per al cap de setmana d'aquest maig.

Conxi Miñana

Anònim ha dit...

M'agradaria poder comprar els llibres de poesia infantil d'Isabel barriel. M'agraden els seus poemes i els meus alumnes m'han demanat els seus llibres. Podries informar-me?

Carmen, des d'Andorra la Vella

Sàlvia ha dit...

Això millor t'ho contestarà la pròpia Isabel, que se que llegirà la teua pregunta.

Isabel Barriel ha dit...

Sí, ara et contesto, Carmen. Es que he necessitat una estoneta per pair l'emoció del que m'has dit! No tinc llibres (fa temps vaig tenir contactes infructuosos amb alguna editorial especialitzada), però podeu entrar al meu blog i agafar el què us agradi: www.poesiaula.blogspot.com.
I aprofito per agraïr-vos els comentaris que feu dels meus poemes; són una font que m'incentiva a escriure'n més...
Isabel

Anònim ha dit...

Me'ls baixaré i els enquadernaré. Gaudirem d'un nou llibre encara no publicat. Gràcies pel permis.
Carme

Anònim ha dit...

Jo anave a preguntar el mateix que Carmen. També me'ls baixarè i he pensat que ja que estan en suport digital farem a classe alguna animació en power point. Ja us contaré.

Tere Sarrió Marchante

Veïns carrer Sant Pere ha dit...

Estic buscant poemes de flors, per a fer un treball amb els meus alumnes. Tens alguna cosa publicada?
M'agradat molt el teu poema de la rosella.

Sàlvia ha dit...

Supose que voldràs els poemes en català...no hi ha molt de poesia infantil sobre el tema. Hi ha molts animals i poques floretes. En castellà hi ha més. Et busque entre els llibres que hi tenim a la biblioteca i te'ls envie. Dis-me el teu correu electrònic (el meu correu és bibliodolores@gmail.com )i estem en contacte.

Un plaer que t'haja agradat el poema de la rossella i el pugues compartir amb els teus alumnes. Tot el que tinc publicat no té res a veure amb la poesia, però com que ara estic molt excursíonista i la muntanya és un mantell de flors, estic escrivint alguns poemetes sobre flors. Encara en queda "arreglar-los" així que no tels puc enviar. Quan els acabe te`ls enviaré per e-mail. Val?

Estem en contacte. Per cert, he comprovat que a Flix es treballa molt la poesia, en nens i joves. Que guai!

Anònim ha dit...

He visitat els blocs d'Isabel i, com diu Salvia, estan plens de poesia de la bona, per adults i nens.

Salutacions i besadetes poètiques.

Tere Vallverdú, Menorca