8.1.07

Activitats de poesia infantil a l'aula: Joguipoemes


De nou les tasques diaries i quotidianes marquen el dia a dia dels xiquets i xiquetes (també els majors). Hui és un dia de retrobament, després de les vacances de Nadal. Els comentaris més típics i llògics giren al voltant dels regals que el Pare Noel i els Reis Mags ens han portat.

Podem aprofitar per realitzar una activitat poètica, senzilla i motivadora, que compartirem amb tota la classe. Qualsevol oportunitat és interessant per a introduïr la poesia infantil a l'aula.


Joguipoemes.- Es tracta de que cada xiquet i xiqueta trie, d'entre tots els regals rebuts, el que més li haja agradat. Escriurem a la pissarra un llistat de tots ells. Després, crearem un rodolins senzills -o més complicats per als alumnes més fadrins). Encapçalarem cada estrofa amb el següent vers: Tinc per a jugar...
Per exemple:

Joguipoemes

Tinc per a jugar
un camió
que és campió.
*
Tinc per a jugar
una nina
vestida de ballarina.
*
Tinc per a jugar
un baló
molt rodó
*
Tinc per a jugar
uns llibres
amb tigres.
*
Tinc...
*
I amb tots els companys
jugue tot l'any,
compartint llibres i joguines.


Al finalitzar el joguipoema hi tindrem un gran poema de la classe, que podem escriure, imprimir, il·lustrar, enviar a casa, etc. A aquest poema podem afegir-li música -si és de perdusió millor, doncs la paraula "tinc" presta molt a posar-li ritme-. També podem realitzar un antipoema, negant tot allò que abans hem afirmat, o pensant en joguines que no hi tenim i ens agradria tenir, o joguines que mai ens agradaria tenir. Com sempre, la imaginació dels xiquets ens desbordarà i anirà donant-mos pistes de com continuar.

Passeu-ho bé!