11.4.19

Poesia de nit i de dia: llibre de poesia infantil de Teresa Broseta


Poesia de nit i de dia és un llibre de poesia infantil ben juganer, escrit per Teresa Broseta amb unes requetesimpàtiques il·lustracions de Lirios Bou i que està editat per Andana, dins de la seua col·lecció Vago de versos (que aprofitem també per a recomanar-vos).

20 poemes adreçats a les orelletes del més menudets i primers lectors per a que comencen a jugar amb la poesia, de nit i de dia, a l'estiu i a l'hivern, perquè... cal sempre trobar un bon moment per poemar. Poemes de bon matí o per anar al parc, poemes sobre les sabates o sobre les mosques o per anar a la fira amb sabates i les mosques al darrere. Versos que ens endinsen al món de la fantasia per mig de l'abracadabra o del cant d'una sirena a les nits d'estiu.

Us recomanem aquest llibre, ara que s'apropen les vacances de primavera i tenim més temps per a jugar i llegir junts, grans i menuts.

Us fiquem un tastet per a que assaboriu els versos (si punxeu sobre les imatges es fan grans i podreu gaudir-ne millor) i hem pensat que, donat aquest temps primaveral que tenim, el poema més adient va referència... al refredat i a la tos, degut a que igual anem molt abrigats que en cos de camisa.

Tos
(Teresa Broseta)

Hui no he pogut dormir gens
perque he tossit a muntó.
Per això de bon matí
m'han portat al meu doctor,
que ha receptat de seguida
un xarop per a la tos.
Ja me'l conec d'altres voltes
i és de veres fastigós!
Cride, plore i em lamente:
"Que no el vull! Que he dit que no!
Quin gust de caca de rata,
no me'n doneu, per favor!" 
Per més que em trenque la gola,
no el faig canviar d'opinió.
Jo no sé si té sentit
que, per curar-me la tos
em facen malbé la panxa...
No em diràs que no és curiós!