15.9.15

Dos llibres amb CDs. de cançons infantils: La Terra és casa meva i Cançons del meu entorn

Els lectors/es d'aquest blog ja sabeu cóm ens agrada jugar amb la poesia infantil cantant. La música i la paraula unides ens introdueixen a un nou món on la veu cobra protagonisme i el cos l'acompanya seguint el ritme. 

Cal dir que no hi ha molts llibres i CDs de cançons infantils actuals, així que quan trobem una col·lecció amb qualitat ens agrada difondre-la i compartir-la amb vosaltres, per a que aplegue a molts  xiquets i xiquetes i puguen gaudir-ne. 

Baula té una col·lecció fantàstica per a tenir a casa i al col·le, Cantem, de la que hem comentat ací alguns dels seus fons (punxeu ací i ací). Ara hem conegut les seues dues darreres novetats: Cançons del meu entorn i La Terra és casa meva.

Jaume Berri és l'autor de Cançons del meu entorn. Canto i jugo -amb un CD cantat per ell-, llibre de cançonetes infantils que s'acompanya per unes suggerents i boniques il·lustracions de Francesc Rovira. Les cançons que conté ens apropen a la quotidinaeitat del món infantil, aprofitant la mateixa proximitat per a introduir la poesia: cançons per anar a comprar al mercat, per a jugar al parc, per a enlairar-se amb la imaginació del vol d'un avió de paper, per anar a colp de pedal amb la bicicleta. Són superdivertides i molt marxoses.

La Terra és casa meva. Cançons per al cor i la ment, és totalment diferent, doncs ens invita a reflexionar sobre temes molt importants, com la pau, les emocions, el coratge, el respecte, l'harmonia i l'empatia. Les cançons són de Lídia Serra i les tendres i imaginatives il·lustracions són de Montse Ginesta. La Terra és casa de tots i dins viu molta gent, una gran família a la que tots volem, sense cap distinció. Tots som iguals i tots diferents i, en aquest cas ho anem aprenent amb les cançons.