18.6.10

Poemas on line: web de poesia romàntica


 

Cada vegada hi ha més, i són més interessants, les webs de poesia en internet. Hui us volem recomanar Poemas on-line, un lloc on trobem, a manera de base de dades poètica, un grapat de poemes, sobretot poemes d'amor, de poetes clàssics de la literatura universal i actuals. Podem fer una recerca de poemes per països dels seus autors, per poetes i per títols. És un d'aquests llocs que cal tenir a mà i afegir-ho als nostres favorits.

Aprofitant la lectura dels poemes d'aquesta web, volem rescatar un poeta clàssic del que, fins hui no haviem xerrat: Petrarca.

Bendito sea el año
(Francesco Petrarca
Versión de F. Maristany)
Bendito sea el año, el punto, el día,
la estación, el lugar, el mes, la hora
y el país, en el cual su encantadora
mirada encadenóse al alma mía.
Bendita la dulcísima porfía
de entregarme a ese amor que en mi alma mora,
y el arco y las saetas, de que ahora
las llagas siento abiertas todavía.
Benditas las palabras con que canto
el nombre de mi amada; y mi tormento,
mis ansias, mis suspiros y mi llanto.
Y benditos mis versos y mi arte
pues la ensalzan, y, en fin, mi pensamiento,
puesto que ella tan sólo lo comparte.
La il·lustració és de Marieloes Reek.