14.1.18

Endevinalles de números


Vinga, anem a ficar les neurones a botar, cal que estiguen ben despertes perquè necessite que estigueu molt a l'aguait per respondre ràpidament a aquestes endevinalles sobre números

Ell ben rodonet és.
A la dreta compte, ves.
A l'esquerra no és res.
Quin nombre és?
(el 0)

*

D'innombrables fills,
sóc el primer de tots
i el més petit de tots.
Un ho compleix, quin és?
(l'1)

*

Amb la meva silueta de cigne
sóc el nombre més elegant.
I saps sens cap mena de dubte
que del parell sóc representant.
(el 2

*

Sóc un nombre senar
i en tots els triangles,
també aquestes vegades,
fixa-t'hi, em pots trobar.
(el 3

*

De seient tinc la forma.
Quin nombre sóc?
(el 4)

*

Sóc un nombre senar
que al teu cos
unes quantes vegades
m'hi pots trobar.
I recorda de petit
t'ajudava a comptar.
(el 5

*

Jo no vull que et cansis.
Per això et faig la recomanació
de que em miris amb atenció.
A la primera, si la casa li treus,
el meu nombre trobaràs.
(el 6)

*

Els dies de la setmana,
les vides dels gats,
un estrip als pantalons.
Qui sóc?
(el 7

*

 Un nombre parell sóc,
més aviat grassonet.
Però quan estic estirat
el nombre més gran sóc.
(el 8)

*

Amb aquest nombre
s'assegura el gol.
És el davanter centre
en el món del futbol.
(el 9)

*
 El pots trobar
en els mesos de l'any
i també quan els ous
vas a comprar.
(el 12)

 *

Quin nombre serà?
Que vist del dret
i vist del revés,
sempre un nombre és.
(el 69)

 *

Començo amb u,
segueixo amb u,
acabo amb u.
Em coneix algú?
(el 111

  *

 Tres aneguets som
que a l'aigua nedem.
Un rere l'altre anem
en una fila desfilem.
(el 222)


Ja sabeu que passant el ratolí per damunt dels parèntesis i arrossegant-lo podreu veure la solució, però segur que no us fa falta fer-ho. Si esteu animats podeu jugar amb més endevinalles.

La il·lustració és de Dave Prosser.