19.10.08

Poema d'amor infantil / Poesia para niños enamorados

Una de les grans avantatges de la xarxa és que poc a poc vas fent amics, de llocs ben llunyans i, en aquest cas, anem unint-se amb la corda de la poesia. Això és el que ens ha passat amb Carlos Marianidis, poeta argentí, que a tingut a bé enviar-nos algunes de les seues poesies infantils -i que poc a poc anirem publicant-, amb l'avantatge de que ja les havien traduït al català (ens hem permet fer uns xicotets retocs a la traducció). Li donem les gràcies, públicament, per haver dipositat en este blog la seua confiança i el felicitem per la seua poesia.


Carlos Marianidis és un gran poeta que, a més a més, està ben involucrat amb el món infantil i la seua educació. Participa en un projecte, Red Escolar, que des de Mèxic enxarxa totes les escoles i que fa poc el govern mexicà va estar a punt de tancat (¡?).

Cançó del nen enamorat
(Carlos Marianidis)

Et dic aquest secret
a tú, que eres el meu amic.
Però tan sols a tú,
que sempre estàs amb mi.

Hi ha una nena bella
que s'asseu al meu costat,
que quan em somriu,
em poso colorat.

Ahir em donà una fulla
i li vaig prestar un color
i dibuixàrem junts,
els dos en un racó.

Avui dugué una tortuga,
li donàrem coca i flam,
la pujàrem a un arbre
i baixà en tobogan.

Mamà em donà permís
i a la nena convidí
a venir aquesta tarda.
per a prendre el te.

Vas a veure que es riu
i és com un conillet
que et posa content
i et posa follet.

El meu secret et dic
a tu, gos revoltós:
quan ella et miri...
¡li vaig a fer un petó!


Podem llegir el poema també en castellà:

Te digo este secreto / a ti, que eres mi amigo, /pero tan sólo a ti, /que siempre estás conmigo. /
Hay una niña hermosa / que se sienta a mi lado, /que cuando me sonríe, /me pongo colorado. /
Ayer me dio una hoja / y le presté un crayón / y dibujamos juntos / los dos en un rincón. /Hoy llevó una tortuga, / le dimos torta y flan, / la subimos a un árbol /y bajó en tobogán. / Mamá me dio permiso / y a la niña invité / a venir esta tarde /para tomar el té. / Vas a ver que se ríe / y es como un conejito / que te pone contento / y te pone loquito. / Mi secreto te digo /a ti, perro travieso: / cuando ella te mire... / ¡le voy a dar un beso!

Les il·lustracions són de Rachelle Anne Miller.

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Yo,soy una niña(de 11 años) a la que le encanta:leer,escribir,inventar...
Estaba haciendo los deberes de lengua de escribir una estrofa que fuese:pareado,terceto,cuarteta y redondilla;me recomendaron hace tiempo este autor así que busque poemas suyos hasta que llege aquí,aunque no me ha servido me ha encantado el poema de "Goitysolo"

Sàlvia ha dit...

En primer lugar un saludo (no me has puesto tu nombre). Decirte que me encanta que te guste leer y escribir, por lo que deduzco que eres una persona con mucha imaginación y creatividad (un auténtico chollo, aunque tu ahora no te des cuenta). Te felicito.

Ya has comprobado que el poema es precioso. Espero que a partir de ahora nos hagas alguna que otra visita y te animo a que nos envies tus poemas para publicarlos.

Respecto al deber que estabas buscando te recomiendo visites estas páginas (copia la dirección y pégala en la barra de direcciones):

http://www.ensayistas.org/curso3030/glosario/e-g/estrofa.htm

http://universoliterario.net/ejestrofas1.htm

Tienes la explicación y los ejemplos. Espero que te sirvan.

Besos / Besadetes