Una de les activitats que us proposem realitzar aquest primers dies de classe és la de dibuixar i pintar basant-se en poemes infantils. És fàcil i divertit! Es tracta d'agafar un poema infantil -de flors, d'animals, d'objectes, de persones...- i llegir-lo el mestre/a en veu alta, amb tota la candència, sentiment, lirisme i ritme que hi té. Una vegada llegit el dramatitzem conjuntament amb els alumnes varies vegades (la repetició porta a la memorització). Après el poema passem a dibuixar-lo i pintar-lo.
Ens serà encara més fàcil realitzar aquesta activitat amb aquest dos poemes:
Mi carita
Yo tengo una carita
que parece una casita.
Los pelos de la cabeza
parecen que son las tejas.
Los ojos son dos ventanas
que se abren por las mañanas.
La boca es una puerta
que siempre la tengo abierta.
Y en el centro la nariz
que es un timbre que hace así:
!ring, ring, ring!.
Como se dibuja un niño
(Gloria Fuertes)
Para dibujar un niño
hay que hacerlo con cariño.
Pintarle mucho flequillo,
—que esté comiendo un barquillo—;
muchas pecas en la cara
que se note que es un pillo;
—pillo rima con flequillo
y quiere decir travieso—.
Continuemos el dibujo:
redonda cara de queso.
Como es un niño de moda,
bebe jarabe con soda.
Lleva pantalón vaquero
con un hermoso agujero;
camiseta americana
y una gorrita de pana.
Las botas de futbolista
—porque chutando es artista—.
Se ríe continuamente,
porque es muy inteligente.
Debajo del brazo un cuento
por eso está tan contento.
Para dibujar un niño
hay que hacerlo con cariño.
La il·lustració de la xiqueta és de Nick Towers.
Podem així començar a decorar el RACÓ DE LA POESIA. Què no teniu racó de poesia en la classe? A què espereu per a crear-lo? És el primer pas per a fomentar la poesia infantil entre els alumnes.
Ens serà encara més fàcil realitzar aquesta activitat amb aquest dos poemes:
Mi carita
Yo tengo una carita
que parece una casita.
Los pelos de la cabeza
parecen que son las tejas.
Los ojos son dos ventanas
que se abren por las mañanas.
La boca es una puerta
que siempre la tengo abierta.
Y en el centro la nariz
que es un timbre que hace así:
!ring, ring, ring!.
Como se dibuja un niño
(Gloria Fuertes)
Para dibujar un niño
hay que hacerlo con cariño.
Pintarle mucho flequillo,
—que esté comiendo un barquillo—;
muchas pecas en la cara
que se note que es un pillo;
—pillo rima con flequillo
y quiere decir travieso—.
Continuemos el dibujo:
redonda cara de queso.
Como es un niño de moda,
bebe jarabe con soda.
Lleva pantalón vaquero
con un hermoso agujero;
camiseta americana
y una gorrita de pana.
Las botas de futbolista
—porque chutando es artista—.
Se ríe continuamente,
porque es muy inteligente.
Debajo del brazo un cuento
por eso está tan contento.
Para dibujar un niño
hay que hacerlo con cariño.
La il·lustració de la xiqueta és de Nick Towers.
5 comentaris:
Què interessant! Estava esperant que ficares noves activitats per a poder realitzar-les en el col·legi.
Gràcies Salvia.
Begoña Perrote (Castelló)
T'envio per e-mail l'activitat realitzada a classe basant-se en la teua proposta. Salutacions Salvia.
Meritxell Verdú, Lleida
Meritxell ho he rebut. Fantàstic. Gràcies i felicita als petits poetes.
Em sembla fantàstic, però si poseu el títol en català no poseu poemes en castellà, no?
Els textos del blog i els seus títols estan tots en català, els poemes estan en moltes llengües. Penso que no és contradictoria, més si el títol del poema no coincideix amb el títol del post.
Besadetes
Publica un comentari a l'entrada