1.1.09

Enrique Cordero guanya el premi de poesia infantil Luna de aire

El passat 30 de desembre de 2008 es va fallar la VI convocatòria del premi de poesia infantil Luna de aire, que convoca el Centro de Estudios de Promoción de la lectura y Literatura Infantil (CEPLI). El guardonat és Enrique Cordero Seva, pel poemari Los descartes de Noé.
El premi consisteix en 3.000 euros i la publicació del llibre pel CEPLI, dins de la seua col·lecció Luna de aire. Seran les il·lustracions de Pilar Campos les que acompanyaran els versos d'Enrique Cordero.

El jurat ha valorat l'originalitat dels poemes, la seua estructura, la varietat temàtica i la fluidesa dels versos, a més han pensat que l'obra empatitzarà fàcilment amb els lectors infantils. A la convocatòria s'han presentat 143 obres, de les que tan sols 6 varen passar a la final.
Enrique Cordero va tenir la delicadesa de escriure-nos quan varem estar xerrant del seu llibre Coplas del dragón desdentado. Des d'ací volem felicitar-lo publicament. I com que encara no podem llegir l'obra guardonada us fiquem un dels poemes del seu últim llibre:



Nana para dormir a un ogro glotón
(Enrique Cordero)

Dúermete ogrito,
duerme mi dios,
si quieres uno,
te daré dos.
Duérmete ogrito,
duerme mi rey,
si quieres cuatro,
te daré seis.
Duérmete ogrito,
duerme mi bien,
si quieres veinte,
te daré cien.
Duérmete ogrito,
duerme tragón,
que si te duermes
te daré un millón.


La il·lustració és de Zapallo Zoom.

5 comentaris:

Anònim ha dit...

Me leí de un tirón el libro de las coplas del dragón desdentado y me lo pasé muy bien con mis hijos. Ahora espero el nuevo libro. Felicitaciones para enrique y un suertudo año para ti, Salvia.

Alicia Gorreitia

Sàlvia ha dit...

Yo jugué con sus versos en la biblioteca de Cocentaina y me lo pasé genial, así que también espero leer el nuevo libro.

Feliz año Alicia

Anònim ha dit...

Gracias por las felicitaciones, Alicia, y gracias también a ti, Sàlvia, por todo lo que haces desde aquí en favor de la poesía infantil. Creo que con la entrada que escribiste para las "Coplas del dragón desdentado" y los comentarios de los lectores recibí un gran impulso para seguir adelante y me habéis dado todos mucha suerte. De hecho, este año también me publicarán un cuento versificado en la colección "Tus versos" de Brosquil, que dirige A. Gómez Yebra. ¿Qué más puedo pedirles a los Reyes? Sólo paz y poesía para todos.
Un fuerte abrazo

Enrique Cordero

Anònim ha dit...

Felicitaciones para Enrique

Lola

Sàlvia ha dit...

M'uneix a les teues felicitacions, Lola. Espero que prompte s'edite el llibre i el pugam llegir.