7.12.10

Carta poètica i moderna als Reis Mags: poesia de Núria Freixa


Suposem que estareu tots i totes amb la vostra llista de regals per a demanar als Reis Mags. Paper, llapis o bol·li... És que els Reis Mags no s'actualitzen? Doncs caldrà que ho facen prompte i així s'estalviaran un grapat de temps des de que les cartes s'escriuen fins que ells la reben.

Carta als Reis

Escolteu, estimats Reis,
no tindríeu pas mail?
Potser al Face us puc trobar? 

D’agafar paper i llapis
me'n voldria estalviar,
perquè l’Orient és molt lluny i,
si les cartes tarden tant
com al poble en arribar,
em fa por que per Nadal
no les haureu rebut pas,
i a la fi m’hauré quedat
plantat amb un pam de nas!

Ja ho sé que envieu als patges,
poseu bústies pel carrer,
i als grans centres comercials
teniu clons que ho fan molt bé.

Però ara hi ha l’Skype,
tenim tots tarifa plana
i, malgrat que estem en crisi,
ens enviem SMS
sempre que ens dóna la gana!

No entenc que amb la vostra màgia
estigueu tan antiquats.
Ja ho sé que a la vostra terra
hi ha conflictes a grapats,
però per dur regals a dojo
sempre us heu espavilat!


Ja que sovint féu cabal
de tots els nostres desitjos,
us convido a tots plegats
a la meva red social.
Si m’accepteu com amic
us publicaré l’evento
per allà els vols de NADAL.

Vet aquí que podreu saber
tots els que pensen venir,
i això us farà estalviar
comprar regals perquè sí.
I, donat que estem en crisi,
en tindreu prou per la bici
o potser pel meu patí.

Això si no et duen carbó!
M’escridassa fort la mare
entrant a l’habitació.
Els deures estan per fer
i la sopa està glaçada.
Tanca l’ordinador
i vine d’una vegada!

La il·lustració és de Matthew Trueman.

8 comentaris:

Vanesa ha dit...

Què xulo, m'encanta! La veritat és que els reis s'hauran d'adaptar als nous temps, no les tecnologies juguen un paper molt important.
Et felicito per la teva faena al blog i a la biblioteca.
Vanesa

de la Virginia Fochs ha dit...

M'ENCANTA!!! FELICITATS!!!! ;-D!!!

Carlos ha dit...

Genial, feia temps que no passava pel teu racó, preciós poema jejeje, molt adient amb el món actual.
Bones festes ;D

PD per cert he canviat de cara i potser no em conèixes
aquí casa meva http://llapis-i-paper.blogspot.com/

catalina ha dit...

Jajajaj que divertit aquet poema Nuria

Anònim ha dit...

Jo a la meva escola vaig recitar-lo i va ser el millor de tots em va encantar i és super divertit.
Atentament:

Ànonimo

Cuina Cinc ha dit...

Trobat Sàlvia!

Anònim ha dit...

didjeridud es el peor amigo del mundo:( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(

Pau Gimenez ha dit...

Tots aquests anonims semblen tontos.
No creieu?