2.2.09

Poemes d'amor omplin febrer: poesia per al dia dels enamorats

El mes de febrer, a les portes de la primavera, s'ompli de versos i poemes d'amor. El fet de celebrar Sant Valentí fa que els enamorats tiren mà dels poetes per tal d'expressar els seus sentiments. Millor recórrer als bons llibres de poesia que passar pel negoci aquest que publiciten a la televisió de "envia mensaje al 343 y te enviaremos los mejores poemas de amor". Això és un rotllo! Un autèntic escurabutxaques, impersonal i sense gràcia! Cadascú que busque el poema més adient per al seu enamorat/da, perquè, a més, no tots els amors són igual, ni les seues circumstàncies, ni les persones involucrades, ni...
Al blog podeu trobar un bon grapat de poemes d'amor, en castellà i català, llegir-ne i triar el que més ens agrade. També podeu trobar llibres de poesia amorosa, que us recomanem també per a regalar. I per als lectors més menudets trobareu una selecció de llibres infantils sobre l'amor i l'enamorament.
Ben segur que, després d'inspirar-se amb els grans poetes, sereu vosaltres mateix els que creareu el vostre poema.
Hem fet una tria de poesia amorosa i romàntica, en català, tota de poetes que fins ara encara no hi hem ficat en el blog, per tal de diversificar i ampliar el nostre bagatge poètic. Poemes d'amor juvenils, d'amors madurs, de desamor...


Et vull com ets...
(Jordi Coca)
Et vull com ets, sense afegits ni llunes,
i notar-te la galta com una mà de gel.

He descobert l'amor
(Enric Casasses)
He descobert l'amor.
D'enamorar-se així
sóc el primer.
Quin desesper,
quins dos espants
que se'm disputen!
No tiraré el barret al foc.
La cadira al mar sí.


Amo, amas, amare, amavi, amatum
(Carles Fages de Climent )
Jo t'estimo en present d'indicatiui,
de l'amor per fer-me un futur mèrit,
t'estimaré en pretèrit,
participi, gerundi i subjuntiu.

El primer amor
(Josep Palau i Fabre)
Estic enamorat del meu amor primer.
Els ulls, fidels al cor, flors d'ella hi han brunyit.
Les pluges dels hiverns m'han dut a aquell recer
que és, en l'esclat del cel,
un bell racó de nit.



Un entre tants
(Sílvia Alonso)
Trobar-te
que em trobessis
ara per ara
tenint en compte històries d'abans
és el millorque mai m'ha passat.
Tenir-te, ja saps
sense posseïr-te mai,
abraçar-te, besar-te
fer-te l'amor de mil maneres
estimar-te, escoltar-te
saber-te aprop meu
és el millor
que mai m'ha passat.

Un poema especial
(Meritxell Muñoz)
Si fossis la lluna i jo el sol
t'ompliria a petons.



Plou i fa sol
(Guillem d'Efak)
Plou i fa sol
qui ho havia de dir?
El teu somriure entre llàgrimes
és l’Arc de Sant Martí.
Plou i fa sol,
pentina el teu neguit,
i canta, maldament ploris,
somriu i canta amb mi.
Encara que pensis que te trobes sol
les estrelles resen per dar-te consol.
La lluna, la pruna ja s’ha tret el dol
i l’oratge canta
i t’eixuga el plor.

El teu silenci...
(Jordi Ganzer Ripoll)
Silenci quan parles,
silenci quan escoltes,
silenci quan calles.

Paraules que no expressen,
lletres que no lliguen,
vocals que no sonen.


Quan no vols trobar-me,
quan no vols mirar-me,
quan no vols parlar-me.

Em glaço com l'aigua,
em fong com el gel,

m'enfonso en el dolor.

Les il·lustracions són de Russ Mills.

7 comentaris:

Anònim ha dit...

Fantastica selecio de poemes i unes il·lustracions molt xules.

Lola Ferrer (Ontinyent)

Sàlvia ha dit...

Ei, Lola, hauràs comprovat que hi ha molts més poemes al blog. Ben cert que podras gaudir de bona poesia referent a aquest tema. Ja xerrarem.

Besadetes

Anònim ha dit...

Els poemes, preciosos; les il·lustracions, una meravella.
Petons. Silvana;)

Sàlvia ha dit...

Gràacies pel comentari, Silvana.

Besadetes

Anònim ha dit...

Molt bonics els poemes. L'altre dia vaig recitar el de "Plou i fa sol".

Preciós blog!

Anònim ha dit...

P.D: A més les il·lustracions m'han encantat!

Petons*

Anònim ha dit...

no m'han agrdat nada son un rollo XDXDXD. XP
de issaco paco