4.2.09

El pi: poema infantil a un arbre amic

Gràcies als lectors del blog anem ampliant el nostre equipatge poètic. Andreu Galan i Martí ens ha enviat un preciosos poemes, inèdits i ben original. Hui us invitem a llegir-ne un d'ells. Gràcies, Andreu, per seguir el blog i per compartir amb tots nosaltres la teua creació lliterària.

El pi
(Andreu Galan i Martí)
Sóc un pi de llarga branca
molt amic dels meus amics;
no hi ha ocell que mai no estiga
ajocat damunt de mi.
Faig olor de primavera
i d'estiu si molt convé;
la tardor és ma fal·lera
car l'hivern ja diu que ve.
La muntanya a mi m'estima
perquè sempre estic content,
tant si el dia es despentina
com si bufa un fort ponent.
Tinc pinyetes a desdiri
orenetes despistades
que sovint em fan patir
perquè fan animalades.
"Xiu-xiu-piu", diuen a crit
tot piulant esperitades
com si no els tinguera dit
¡que han de ser més "ocellades"!
–¿No veieu que amb tant de crit
no feu més que rebombori?
Feu bondat a dins del niu
o ens fotran fora del barri!

La il·lustració és de Pablo Pino.

6 comentaris:

Anònim ha dit...

Molt d'humor té la poesia. M'agrada. Xesco :)

Sàlvia ha dit...

A mi també m'han agradat els poemes d'Andreu, així que el proper mes en ficaré més.

Besadetes

Anònim ha dit...

Aquest pi em recorda la cançó "Dalt d'un pi"; seran els dos arbres del mateix bosc, segur.

Fas una selecció de poemes, per a nens i joves -i no tan joves-,molt variada, interessant i de gran qualitat. Felicitacions, Salvia.

Diana Gormaig

Sàlvia ha dit...

Amb aquest temps on es té poca cura de la natura, caldrà promocionar estos pins tan marxosos.

Besadetes Diana

Francesc Mas i Castanyer ha dit...

Hola Sàlvia,
Moltes gràcies per fer-nos arribar aquest bonic poema.
Avui l’hem posat al bloc.
Salut i endavant

Teresa Grau Ros ha dit...

L'Andreu segur que en té més. Sàlvia, demana-li que ens deixi gaudir dels seus poemes.