24.11.08

Calculo de métrica y acentuación de un poema: una eina per escriure poesia


L'avanç de les noves tecnologies aplega també a l'escriptura de la poesia. En altres apartats hem xerrat de diferents programaris que ens ajuden a l'hora d'escriure un poema. Ara us volem recomanar Cálculo de métrica y acentuación de un poema. És un programari que ha desenvolupat Poeta Zurdo -desconeixem el nom original de l'autor- per a calcular la mètrica dels versos i la seua accentuació. Una eina molt útil que podem descarregar-se lliurement al nostre ordinador (hi té varies versions, cal descarregar-se la última) o als ordinadors de l'escola i ens facililta aquesta tasca que de vegades ens porta a un autèntic embolic.

Ens diu el propi autor:

¿Porque he hecho esta pagina?La Razón es sencilla, fundamentalmente para compartir algunas herramientas que he ido desarrollando para que sea más fácil ponerse en el área de escribir poesía.Después de romperme la cabeza haciendo sonetos, acabé hasta las narices de contar sílabas, encontrar palabras con la misma rima, calcular los acentos más propicios para el poema....Y como mi profesión es la de programar pues me he puesto manos a la obra para encontrar soluciones, las cuales creo que son bastantes útiles para escribir un poema versado.

El felicitem públicament per la seua llavor i per haver-la compartit amb tots nosaltres.

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Gracias por la recomendación. Lo he instalado en mi ordenar y... funciona!
Saludos

Ismael Romero (Madrid)

Sàlvia ha dit...

Hola Ismael! Yo primero también lo instale en mi ordenador para probarlo y recomendarlo o no. ¡Funciona! Es una herramienta que ayuda mucho a los poetas y futuros poetas.

Saluditos desde Cocentaina