7.12.09

¿Qué me está pasando? / Què m'està passant?: llibre il·lustrat de poesia infantil i juvenil (amb CD de cançons)


La poesia no es troba sols en la rima i el vers, de vegades són les pròpies paraules, el seu contingut i la manera de presentar-lo el que fa que un llibre estiga ple de poesia. Així és l'àlbum il·lustrat ¿Qué me está pasando?, de Marc Parrot i amb il·lustracions d'Eva Armisén, editat per Lumen (també podem llegir-lo en català, Què m'està passant?, en l'editorial Beascoa).

Estas canciones para niños que he escrito tratan sobre las emociones porque, como padre, me gustaría tener un libro así, ens diu Marc Parrot. I és que cadascun dels poemes es fan cançons, que podem escoltar an un CD que acompanya al llibre. El llibre ens parla dels sentiments: de la vergonya, de la por, de l'amor, de la ràbia, de l'egoisme i de la melancolia.

Us donem un tastet de cada poema:
Vergüenza
...
Qué vergüenza, qué vergüenza,
qé vergüenza me da
que me miren cuando miro,
que me hablen cuando yo no quiero hablar
...
*
Me he enamorado
Te acercas y no sé qué hacer ni qué decir,
se esconden las palabras, no quieren salir.
Haces que desaparezca todo lo demás;
hoy, en nada más que en ti puedo pensar,
...
*
Qué rabia
...
No me habléis que no os oigo,
no hagáis señas que no os veré,
doy calambre a quien me toca.
Tengo rabia ya lo veis
*
Tengo miedo
...
Se acerca muy despacio
invisible y en silencio
entra por los pies y va creciendo
...
*
Mío
Es MÍo, ¿no lo ves?
tú no lo vas a tener,
no lo toques, nadie lo puede coger.
Ni lo mires, a ver si lo vas a romper.
...
*
Echo de menos
Echo de menos el sol en invierno,
salir hasta tarde a pasear con mi perro.
Echo de menos los días de playa,
la casa y el mar que se ve por la ventana.
Estar con mis primos, jugar con las olas,
...
Tot un plaer per a llegir i escoltar! Molt recomanable, per a xiquets i joves (també per adults).