28.6.09

Cançó popular infantil: El burro enfermo



Les cançonetes populars, de vegades, utilitzen versos acumulatius, el que facilita molt el seu aprenentatge i repetició. Si, a més, anem cantant acompanyant-se de la mímica encara millor, doncs tant si cantem amb un xiquet/a sols o amb una colla de xiquets tots ens seguiran més fàcilment. Un exemple del que estem parlant és la cançó El burro enfermo.
Ara que s'està de vacances i solem viatjar en família, per què no aprofitem per a compartir cançonetes -o embarbussaments, endevinalles, etc...- en el cotxe en lloc de ficar la pel·lícula al DVD i desentendre's dels menuts. Pot ser divertit jugar amb la poesia i les cançons mentre viatgem. Proveu-ho!


El burro enfermo
(canción popular)
A mi burro, a mi burro
le duele la cabeza;
y el médico le ha puesto
una gorrita negra.
Una gorrita negra,
mi burro enfermo está.
*
A mi burro, a mi burro
le duele la nariz
y el médico le ha dado
agüita con anís.
Una gorrita negra,
agüita con anís,
mi burro enfermo está.
*
A mi burro, a mi burro
le duele la garganta;
y el médico le manda
una bufanda blanca.
Una gorrita negra,
agüita con anís,
una bufanda blanca,
mi burro enfermo está.
*
A mi burro, a mi burro
le duele el corazón;
el médico le ha puesto
jarabe de limón.
Una gorrita negra,
agüita con anís,
una bufanda blanca,
jarabe de limón,
mi burro enfermo está.
*
A mi burro, a mi burro
le duelen las rodillas
y el médico le manda
un frasco de pastillas.
Una gorrita negra,
agüita con anís,
una bufanda blanca,
jarabe de limón,
un frasco de pastillas,
mi burro enfermo está.
A mi burro, a mi burro
le duelen las pezuñas;
y el médico le ha puesto
emplasto de lechugas.
*
Una gorrita negra,
agüita con anís,
una bufanda blanca,
jarabe de limón,
un frasco de pastillas,
emplasto de lechugas,
mi burro enfermo está.
*
A mi burro, a mi burro
ya no le duele nada,
pero el muy perezoso
durmiendo está en la cama.
La il·lustració és d' Elena Ospina

4 comentaris:

Júlia ha dit...

Ui, quants records em porta aquesta cançó. Quan era petita, per la ràdio, sovint sortien nens que la cantaven, a més de cantar-la a escola.

Anònim ha dit...

Quina casualitat! L'altra nit la cantava amb la meua filla recondant quan jo la cantava a la meu infantessa.
S'ho passar molt bé i ens vam riure camviant els remeis per al burro d'allò més esborrajats.
Silvia

Sàlvia ha dit...

Ai, Júlia, les cançonetes infantils sempre ens porten a records. Cal ara anar passant-les per tal que no s'obliden.

Com et van les presentacions del llibre? Estas de vacances?

Besadetes

Sàlvia ha dit...

Ei, Silvia, ja veig que comparteixes temps i cançonetes amb la teua filla. M'encanta, sobretot el joc de canviar les malalties i remeis per al burret. Dona-li besadetes, de part meua i del burret.