10.9.10

Shhh! Silenci..., es llig a la Biblioteca / Shhh! Silencio..., se lee en la Biblioteca


Ara si que va de debò... han començat les classes i de nou les biblioteques escolars han obert les seues portes. Aquests són espais màgics on els sons es converteixen en paraula i aquesta en imaginació, ciència, divertiment, comunicació, joc, rialles, amor, aventures, viatges... i un llarg etcètera. Però de vegades la biblioteca necessita silenci. El silenci té el seu propi espai a la biblioteca.

Fa ja un temps varem llegir un poema de Carolina Ibac i Verdaguer creat, justament, per a la inauguració de la biblioteca d'un institut -IES Damià Huguet- i varem pensar en compartir-ho amb tots vosaltres per a inaugurar, també, un nou curs ple de llibres i lectures a la biblioteca.

Shhhh! Silenci, és llig a la biblioteca... passeu, entreu, descobriu i, després, compartiu. Shhhh!!! Silenci

Silenci

Silenci…
És moment de connectar amb les lletres.
Silenci…
És temps de llegir una estoneta.
Silenci…
És hora d’endinsar-se en una història.
Silenci…
La lectura ens duu un munt de cabòries.
Silenci…
Sóc jo i un llibre.
Silenci…
Llegir em fa sentir lliure.
Silenci…
Mengem-nos tot coneixement.
Silenci…
Estimulem la nostra ment.
Silenci…
La nostra imaginació s’estén.
Silenci…
Lluitem contra l’avorriment.
Silenci…
Els pensaments aliens ens omplen.
Silenci…
Els savis fan surf sobre les ones.
Silenci…
Acceptem paraules generoses.
Silenci…
Els nostres cors s’estoven.
Silenci…
Escoltem la paraula feta expressió.
Silenci…
La lectura ens ajuda a comprendre el món.
Silenci…
Llegim totes les ànimes que s’amaguen,
entre les pàgines de cada llibre,
a cada racó d’aquesta biblioteca nostra.

El Silenci parla sol quan les paraules dels llibres ens miren.

La il·lustració és de Shiori Matsumoto.

3 comentaris:

Carolina Ibac ha dit...

Què bé trobar paraules tan properes al vostre web!!! Gràcies.

I la foto, com sempre, insuperable! Com us ho feu al triar fotos tan maques?

Sàlvia ha dit...

Gràcies a tu per tenir el do de la poesia. Ja saps que et segueixo. Aquest poema ja et vaig dir que em va encantar molt, així que me'l vaig guardar per a una ocasió especial, com aquesta del començament de curs. Gràcies per compartir.
Les il·lustracions procuro sempre que vagin a la par dels poemes. M'agrada molt la pintura i vaig recopil·lant i guardant. A més, ja saps que tinc l'altre bloc de "Pinzellades al món" on vaig penjant-ne (pots aprofitar-ho per a fer recerca de imatges que t'interessen).
Bon cap de setmana, guapetona.
Besadetes

Carolina Ibac ha dit...

http://www.youtube.com/watch?v=zR984J6JgT4

És molt bo aquest vídeo.