18.1.13

Joana Raspall i la seua poesia: article de Miquel Desclot


Ja sabeu que estem dins de l'any Joana Raspall. Estan fent-se multitut d'activitats i ja sabeu que pensem: la millor activitat poètica és deixar els seus llibres en les mans dels xiquets i xiquetes.

Per als adults -pares, profes, bibliotecaris, poetes, animadors a la lectura, etc.- us recomanem la lectura de l'interessant article del nostre amic i poeta, Miquel Desclot, que ha publicat en la revista de LIJ Faristol: Joana Raspall: un clàssic de la poesia per a infants. Un article molt recomanable. Doneu-li una ullada i ho comprovareu.

D'aquest article hem copiat el poema Jo sols vull, una poesia feta tota en monosíl·labs. Us encantarà aquest joc de parules i versos.

Jo sols vull
(Joana Raspall)

Tinc un vas que és tot ple d'or
i un sac nou ben ple de blat.
No sé amb quin fi me'ls han dat;
sé quin pes em fan al cor.
Ho duc tot dins de la mà
i no sé què m'haig de fer!
Si tu ho vols, et puc dir:-Té!.
per a tu tot l'or i el pa.
Jo en tinc prou amb llum de sol,
blau de mar i verd dels pins,
i amb les flors i els cants tan fins
de les aus tot fent el vol.
Jo sols vull un dolç mot teu
i, per nord, el dit de Déu.

La il·lustració és d'Emilia Perussi.

4 comentaris:

Anònim ha dit...

molt bona aquesta pagina jo havia de buscar un poema juvenil de deures i ves per on l'he trobat

Anònim ha dit...

Hola, si voleu sentir aquest poema musicat aneu a www.juglaresc.blogspot.com.es

Joan Vidal Selga

Sàlvia ha dit...

Qui busca troba. M'alegra que et siga útil el blog.

Besdetes

Sàlvia ha dit...

Aissss, està superboniqueta. Gràcies per la informació. Faré un post amb les cançonetes que vas penjant al blog.

Besadetes