30.4.10

Poesia per a les mares / Poesia para las madres

Il·lustració de Julie-Ann Bowden
El proper diumenge celebrem festivament el Dia de la Mare / Día de la Madre. Aquest és un més dels 365 dies de l'any que li pertanyen. Com ho farem? Doncs regalant-li, com cada dia, un gran somriure, moltes besadetes i pessigolles, abraçades a grapats i... un poemetes. També podem fer una postal (aprofiteu per a donar-li una ullada a les il·lustracions sobre maternitat que hem penjat al blog de Pinzellades al món) agafant poemes i llibres.

Per a totes les mares del món!

Dulzura
Gabriela Mistral

Madrecita mía,
madrecita tierna,
déjame decirte
dulzura extremas.

Es tuyo mi cuerpo
que hiciste cual ramo

deja removerlo
sobre tu regazo.

Juega tú a ser hoja
y yo a ser rocío:
sobre tus dos brazos
tenme suspendido.


Madrecita mía,
todito mi mundo
déjame decirte
los cariños sumos.


Il·lustració de Luciano Lozano

Poema a la mare
(Traficantes de sueños)

...
Dir que m'has estimat i m'estimes
Dir que m'has educat i m'eduques
Dir que m'has perdonat i em perdones
Dir que m'has entés i m'entens
Dir que m'has donat i que em dones
Dir que t'has preocupat i et preocupes
Dir que sempre has estat i que sempre estarás


Es dir-te,
senzillament,
mare meva,
que no hi ha ningú
com tu.

2 comentaris:

isabel ha dit...

Preciosa poesía.
Qué pases un día muy especial,¿por qué eres mamá, verdad?
MUCHOS BESOS

Sàlvia ha dit...

Igualmente Isabe! Besadetes i flors.