27.4.10

Cançó de primavera: pétals de versos en flor


 

La primavera va avançant, de puntetes i amb bona melodia. Les flors invadeixen la natura en un tapis vegetal. Flors molt conegudes, regnes de la primavera, i altres que quasi s'amaguen a la nostra vista, tímides.

Cançó de Primavera
(Enric Soler i Godes)

Floreta sense nom
en marge ignorat,
senzilla floreta
sense amic ni amat.


Tens la vida curta,

però llarg l'anhel;

alegres la vida,
vius sense recel.


Petita floreta,

qui et replegarà?,

sobre quina sina
ton goig lluirà?

Quan el sol s'aixeca,

tu guaites l'ocell
com una donzella

espera el donzell.


Voltada de brossa

ansiant l'amor,

ningú sap ta lluita

de plany i dolor.


Floreta sense flaire

que no sé ton nom,

sense amic ni amat,
eres de tothom.


Però vius joiosa,

tranquil·la, esperant;

saps que no hi ha xica

sense ball galant.

Tu sols, Primavera

per al meu vell cor!
Jo estime ta vida
que bull i que mor
.

La il·lustració és de Lauren Mills

5 comentaris:

M. Roser ha dit...

Recordo que abans hi havia unes roses que tenien molts petals i en deien roses de 100 fulles, us imagineu quin poema podria sortir si cada petal fos un vers? algu es podria animar a provar-ho...
Besadetes fetes de petals de colors.
M. Roser

Sàlvia ha dit...

Doncs... per què no t'animes tú que estas feta una senyora poeta? Series la trovadora de les roses, seguint el teu nom.

M'encantaria que ho feres i m'enviares el poema. Si, si, perfa!

Besadetes xicona

M. Roser ha dit...

I a mi tambe m'agradaria... pero cadascu ha de ser capaç de coneixer les seves limitacions. Per cert, has mirat el meu video de Sant Jordi? Pensava tenir un allau de comentaris i m'he quedat amb un pam de nas!!!
Molt bonic aixo de trobadora de les roses.Gracies.
Besadetes de finals d'abril.
M. Roser
(no se que li passa al meu blog que no em deixa posar accents, i em molesta veure tantes faltes d'ortografia)

Anònim ha dit...

¡Hola! soc la Cristina m´han agradat molt els poemes de primavera!!!!!!!!!!!!!!!!

Anònim ha dit...

Hola soc la Núria i vaig a la escola de Montjuïc i m`àgradat la teva canço de primavera.