I ja està prop, quasi al girar el cantó, la Festa del Llibre. Clar que, per als lectors, el Dia del Llibre són tots els dies de l'any, però ara sembla que junt a la primavera el camps s'omplin de flors i les prestatgeries de nous llibres. Tot un goig! Jo vaig marejada entre flors i papallones, princeses i dracs enamorats... tota una barreja en l'animació lectora a la Biblioteca de Cocentaina... comprant i llegint llibres a mogolló (no tinc tant de temps com vullguera, però intente aprofitar-ho "a tope").Poema per fer dormir un drac
Tots els esbarzers bressolaven al matí
un ou gegant amb closca d'or i platí.
*
A migdia l'ou s'obria
i un drac petit naixia.
Una rosa roja se'l mirà
i la flaire d'abril li regalà
mentre el drac s'adormia:
l'aroma floral l'embadalia.
Somià el drac
que la rosa li oferia
cada pètal si obeïa
una veu ancestral
que li manava sigilosa
treure foc pels queixals
i ser ferotge cada any un dia.
*
Festa lletrada
Tot l'any esperant la festa lletrada,
tot l'any recordant la Diada.
Cada abril se'ns acosta,
vestida d'aromes i flaires de gala.
Cada abril se'ns acosta,
màgia de lletra que estrena lectors
per sacsejar la mirada
i omplir el temps de goig.
La rosa vermella
Avui és Sant Jordi
busco espigues d’ordi;
el cavaller mor el drac
i el fica dins d’un sac.
Entre l’ordi una rosa
de tija verdosa,
punxes com anells
i pètals vermells.
El cavaller a la princesa
li vol regalar
la rosa vermella
tan sols per a ella.
La il·lustració és d'Atila Bocos.
5 comentaris:
Quins poemes més xulis, salvia. He visitat el blog d'Isabel i m'ha agradat molt. Besos. Carles Portero
El meu ratolí i jo volem agrair a Sàlvia que ens pengi la nostra producció al seu fantàstic blog.
També, les opinions i comentaris dels lectors i lectores que ens donen vida.
Isabel Barriel
Un ratolí amb cueta poètica, molt bona per cert. Un blog interessantíssim aquest i uns poemes per a la Diada guais. Un llibre, una rosa i un poema amb un somriure amagat entre els versos.
Lia Durango -Barna-
A correcuita preparant els poemes per al Dia del Llibre, atabalada perquè no hi trobava quasi res a la web i als llibres del col·le i al final trobo aquest blog ple de poesia infantil. Felicitacions. Un lloc ben treballat i amb molta, molta, informació. Els poemes d'Isabel me'ls guardo, doncs buscava poemes com aquests, originals.
Salutacions
Pepi Serna. Barcelona
M´han agradat molt els vostres poemes.
Una gran abrassada!!!*
X
A
O
*
*
*
Publica un comentari a l'entrada