7.4.08

Brasilia 2008, capital de la poesia mundial

Del 3 al 7 de setembre de 2008 s'organitza en Brasilia la I Bienal Internacional de Poesia (I BIP), integrada dins de les activitats de la 27 Fira del Llibre de Brasilia. Contarà amb la participació de crítics, poetes i editors internacionalment reconeguts i inclourà en la seua programació diverses activitats: conferències, recitals de poesia, concursos, tallers per adults i infantils, banners poètics supergegants, audiovisuals, poesia itinerant... Es mostraran les últimes tendències de la poesia contemporània brasileira i internacional escrita, cantada, performàtica, digitalizada i visualizada.

L'organització està a càrrec de la Biblioteca Nacional de Brasilia i de la Cámara del Libro del Distrito Federal, entre altres.

Caldrà aprofitar la Bienal i organitzar un viatge a Brasilia.
Aprofitem per a recomanar-vos un lloc web, que en realitat és una Base de Dades Virtual de poesia moderna i contemporània brasilera: Blocos.
POEMA DA AMANTE
Eu te amo
Antes e depois de todos os acontecimentos,
Na profunda imensidade do vazio
E a cada lágrima dos meus pensamentos.
Eu te amo
Em todos os ventos que cantam,
Em todas as sombras que choram,
Na extensão infinita dos tempos
Até a região onde os silêncios moram.
Eu te amo
Em todas as transformações da vida,
Em todos os caminhos do medo,
Na angústia da vontade perdida
E na dor que se veste em segredo.
Eu te amo
Em tudo que está presente,
No olhar dos astros que te alcançam
E em tudo que ainda está ausente.
Eu te amo
Desde a criação das águas,
Desde a idéia do fogo
E antes do primeiro riso e da primeira mágoa.
Eu te amo perdidamente
Desde a grande nebulosa
Até depois que o universo cair sobre mim
Suavemente.