5.3.15

Flor d'ametller, bandera de la primavera: poesia de Joan Maragall

Ametller en flor... anem acomiadant-se de l'estiu -pintures de Van Gogh-

Des del mes de febrer que estan florint els ametllers. La flor de l'ametller és tot un símbol de la proximitat de la primavera, una bandera natural i blanca que s'alça al camp contra el fred.

L'ametller

A mig aire de la serra
veig un ametller florit:
Déu te guard, bandera blanca,
dies ha que t'he delit!
Ets la pau que s'anuncia,
entre el sol, núvols i vents...
No ets encara el millor temps
prô en tens tota alegria.


3 comentaris:

Ametlla ha dit...

Si no et sap greu m'emporto el poema. Em recorda molt al meu pare.

Joan Josep Roca Labèrnia ha dit...

L'ametller espera

Al racó de l'era,
diu la masovera
que la primavera
prompte ha d'arribar.
Ha vist una abella
cercant la dolcesa
prop de la drecera
per on sol passar.
L'ametller espera,
somriu i delera,
pensa amb la nit freda,
se'n voldria anar,
però un déu sorrut
li ha lligat els peus,
el gronxa al decurs
de la tarda vella,
de sobte, es queixa,
plora i floreix.

Anònim ha dit...

m'ha encantat aquest poema, em fa recordar a l'estiu