8.9.16

Juguem i endevinem les lletres de l'alfabet: endevinacedari joganer

 A, B, C, D, E... endevinem cada lletra de l'abecedari -il. Maro Arts-

Hui tenim moltes ganes de jugar així que us proposem llegir i crear endevinalles, de l'A a la Z. Va, juguem amb les lletres de l'abecedari! S'animeu? Comencem:
Tot plegat no dic mai res,
però si bé em divideixen
i em comprenen
i em coneixen
faig savi aquell que no ho és.
(l'abecedari)

Podeu comprovar les solucions passant i arrossegant el punter per damunt del que hi ha amagat entre els parèntesi.

Adam la porta al davant i Eva al darrera.
(lletra A)

Sóc be i belar no sé.
(lletra B)

Cal a casa 

i en cada cas
cap en cara
(lletra C)

Diuen que al dit està la lletra
no sé si serà la primera
(lletra D)

Digues tu, bona persona; 

què hi ha al mig de Barcelona?
(lletra E)

A veure si ho endevines, t’ho diré clar i català: 

visc en un cap de finestra i sempre sec en un sofà.
(lletra F)

Borda el gos
maula el gat
quina lletra s'amagat?
(lletra G)

Hi ha en hipo
no hi ha en pipo
(lletra H)

Un palet molt plantadet que damunt la caboteta té un mosquitet.
(lletra I)



Però que els passa a les lletres? -il. Edit Sliacka-

El que té en Joan i en Josep mai no ho tindrà l’Antonet.
(lletra J)

Kóm kreus ke s'eskriu korrectament si llevem akesta lletra?
(lletra K)

Lolailo, laloilo,
lletra sóc i en lletra estic.

(lletra L)

La veig durant la setmana i la veig dintre del mes, 

però no la veig en tot l’any. Sabries dir-me això què és?
(lletra M)

Sóc al mig d’un cementiri i també dintre un convent,

també em tenen els gitanos i vaig amb la 'gente bien'.
(lletra N)

Vull dir-te una cosa que no sap ningú: 

que sempre tinc jo i mai la tens tu.
(lletra O)

Jo sóc de la processó el que vaig sempre al davant, 

però no et pensis per això que és que jo sóc el gegant.
(lletra P)

Qui fa quiquiriqui
el gall o la lletra que està aquí?
(lletra Q)

Ric-rac, rac-ric,
tris-tras, tras-tris
cris-cras, cras-cris.
Mira, compta, llig
quina lletra és la que més repetix
(lletra R)

Tu que et creus un savi, 

saps com acaben totes les coses?
(lletra S)

Davant de tu m’estic. 

En tot, dos voltes m’hi veuràs, 
i quasi sempre em trobaràs 
a la punta d’un escrit.
(lletra T)

Cerca’m a l’estiu si de cas em vols veure. 

També prop del riu em trobaràs sempre.
(lletra U)


Veig, veig.
Què veus?
Una lletreta
que vol volar.
(lletra V)

Santa Eulàlia molt m’estima, però vaig amb Sant Xavier. 

M’agrada la xerinola però no el ball de carrer.
(lletra X)

M'han planxat i m'han girat.
era una S i ara sóc una...
(lletra Z)

Totes les lletres, barrejades, van formant paraules i aquestes estan en el...

Té llom i no té espina. 
Sap molt i no parla. 
Té fulles i no és planta.
(llibre

Ara us toca a vosaltres inventar-se endevinalles sobre les lletres i ens encantaria ens les enviareu. Passeu-ho bé jugant amb la poesia.