12.8.07

Carneriana, bloc sobre el poeta Josep Carner


Carneriana és un bloc que realitza Jaume Subirana i que està totalment dedicat a la figura del gran poeta Josep Carner.

Entre els molts poemes infantils d'animals que hi té Josep Carner hem seleccionat el del pop:


El pop

Prenc vida i hec gaugances
en l'aigua, prop de roca,
i de vegades munto
i un raig de sol em toca.

Amb mon seguit de braços
a anar robant em plac;
si els meus tentacles dansen
mon cos és com un sac.

No crec d'ésser molt savi
ni a gran perill m'avinc,
però el que prenc no ho perdo
perquè el que tinc ho tinc.

Ni com lleó rugeixo
ni udolo com el llop;
callat, vaig a la meva:
ja ho té en naixent, el pop.

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Desconeixia aquest bloc de Jaume Subirana sobre Carner, un gran poeta. Gràcies per la informació Sàlvia.

Bea Nomdedeu (Sabadell)

Anònim ha dit...

Gràcies per parlar-ne!

Sàlvia ha dit...

Gràcies a tú per realitzar aquest bloc. Ben bé el poeta s'ho mereix.

Salutacions