23.4.21

Dos poemes d'Isabel Barriel per celebrar el Dia del Llibre i la festa de sant Jordi

 

 

Estem celebrant la festa de sant Jordi i el Dia del Llibre. Com sempre, ho fem amb poesia, hui amb dos regals especials que ens ha fet la nostra amiga poeta Isabel Barriel (moltíssimes gràcies). Versos acabats de coure pera que els lectors i lectores del blog pugueu festejar-los (encara van oloreta de tinta electrònica).

Cal explicar-vos que cadascun d'aquests poemes surten d'unes il·lustracions que li propose a Isabel Barriel. La primera, d'un drac assomant-se en un camp de roselles, és  de Valentí Gubianas. El poema resultant és el següent:

S’ha perdut el drac,
ha quedat tapat
per la més alta herba,
se l’ha empassat la primavera.

És tot, tot, una taca verda
amb tocs vermells de rosella.
És tot, tot, Natura fresca
per decorar amb delí
el palau de la princesa.

Quin ambient més delicat!
Quina elegància la del drac!
És l’interior millor decorat!...

 

 El segon poema, sobre els llibres, surt d'una il·lustració d'Amanda Oleander, en la que podem veure una lectora, en la llibreria, capficada en la lectura per a fer la seua tria.


Entre el silenci de la brisa
i la llum fresca de l’abril,
m’assec vora els llibres
per ser aventurera del llegir.
Em mira el meu amic
i em pregunto si voldrà amb mi venir.
Em respon amb la mirada
sense veu només per dir
que m’acompanya per la lectura apassionada
fins que ens atrapi la nit...

 

Feliç Dia de Sant Jordi, amb el cavaller, la princesa, el drac i la rosa i... especialment bonic Dia del Llibre per a tots i totes.

2 comentaris:

Isabel Barriel ha dit...

Amb molt de gust!

Sàlvia ha dit...

El plaer és per a mi i els lectors del blog.
Moltes besadetes amb dracs voladors i perfum de roses