4.7.07

Subhasten una carta de García Lorca per 28.400 euros


La poesia cotitza a l'alça, com qualseol de les arts. Una carta de Federico García Lorca adreçada a Melchor Fernández Almagro, també granadí, fou adjudicada per 19.200 lliures -uns 28.400 euros- en una en una subhasta de Christie's de Londres. A la carta parla de la seua missió poètica, Quiero ser un Poeta por los cuatro costados, amanecido de poesía y muerto de poesía. Empiezo a ver claro. Una alta conciencia de mi obra futura se apodera de mí y un sentimiento casi dramático de mi responsabilidad me embarga.

Lorca també parla de les seues impressions del Mediterrani, Allí está el Mediterráneo, el espíritu, la aventura, el alto sueño de amor perfecto. Hay palmeras, gentes de todos los países, anuncios comerciales sorprendentes, torres góticas y un rico pleamar urbano hecho por máquinas de escribir. Qué a gusto me encuentro allí con aquel aire y aquella pasión!

Probablement la carta, de la que ha desaparegut el seu final, ha estat sostreta del llegat de Mechor Almagro. Figures de la commedia dell'arte, en especial Pierrot, il·lustren les paraules del poeta. Es desconeix qui és el comprador de la carta, però no és la Fundació García Loca.
La il·lustració del poeta granadí és de Aguijarro.