13.7.07

4 Poemas de Pablo Neruda y un amanecer en la isla

Pareix que a l'estiu busquem, quasi sense adonar-se'n, un tipus de lectura que ens refresque el cos i l'esperit. Això és el que ens succeïx quan llegim l'ultim llibre de poesia infantil que ha publicat l'editorial Versos y Trazos: 4 Poemas de Pablo Neruda y un amanecer en la isla.

El llibre segueix la mateixa estructura que els de la resta de la col·lecció a la que pertany, Poetas para todos: una primera part amb la biografia de Pablo Neruda amb molta informació i ben ressumida; seguida d'una selecció dels seus poemes ( el número 7 i 15 de 20 Poemas de amor y una canción desesperada, el poema VIII de 100 Sonetos de amor i El viento en la isla, de Versos del capitán ); per acabar en una versió còmic de la seua estança en Isla Negra.

Tot això amb unes bones il·lustracions de José Aguilar i una presentació del llibre molt atractiva per al public infantil, a qui va adreçat. Un llibre magnífic per a jugar i gaudir de la poesia aquest estiu. Una bona difusió poètica d'aquest

El poeta xilé Pablo Neruda és un dels més grans trovadors de l'amor, que ha deixat la seua empremta entre els lectors i poetes . La Universitat de Xile té una web molt completa dedicada a l'autor que us recomanem visitar.

El viento en la isla

El viento es un caballo:

óyelo cómo corre

por el mar, por el cielo.

Quiere llevarme: escucha

cómo recorre el mundo

para llevarme lejos.

Escóndeme en tus brazos

por esta noche sola,

mientras la lluvia rompe

contra el mar y la tierra

su boca innumerable.

Escucha como el viento

me llama galopando

para llevarme lejos.

Con tu frente en mi frente,

con tu boca en mi boca,

atados nuestros cuerpos

al amor que nos quema,

deja que el viento pase

sin que pueda llevarme.

Deja que el viento corra

coronado de espuma,

que me llame y me busque

galopando en la sombra,

mientras yo, sumergido

bajo tus grandes ojos,

por esta noche sola

descansaré, amor mío.

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Enara no l'he llegit aquest i no m'havia assabentat de la seua publicació. Si es tan bo com els altres de la col·lecció, "me lo pido".
Bon estiu Sàlvia
Dori Martínez, des de La Safor.

Anònim ha dit...

Està molt be difondre l'obra d'aquest gran poeta als nens.
Felicitacions pel bloc, Salvia.

Sandra Palomares (Girona)

Anònim ha dit...

Neruda es el gran poeta del amor. Cuando lo descubrieron mis alumnos se engancharon a su poesia. Muy interesante el libro.

María Poveda, desde Segovia