3.5.16

Poetas a diario: todos vivimos la poesía / Tots vivim la poesia


Jo sóc poeta, tu eres poeta, ell i ella són poetes, nosaltres som poetes, vosaltres sou poetes i ells i elles són poetes. Tots tenim un poc de poetes, uns amb més encert que altres, però tots som o podem ser lectors de poesia, sobretot els xiquets i joves si els adults fomentem la lectura i escriptura de poesia. La poesia està al nostre voltant, malgrat que de vegades no sabem veure-la. Està als carrers i a l'escola, al treball i a la festa, en la familia i els amics. Està! Podem trobar-la a la vora del mar o en una tàpia mig derruida, entre els núvols o en el cossiol del balcó,... Mireu bé i comprovareu que està sempre en la nostra vida i entre els nostres, tan sols cal donar-li llum.

Llegir poesia, escriure'n, sentir-la... tot un plaer que ens convertirà en... poetes. Poetes a diari, com en aquests versos de Mª Rosa Serdio.

Poetas a diario
(Mª Rosa Serdio)

Esa mujer que tiende la ropa
con estrellas de mar.
Ese hombre que riega el jardín
y convoca arcoíris.
El abuelo que lee la prensa
y rima sus titulares.
Esa abuela que teje el tiempo pasado
en una bufanda.
Ese niño que sueña un amigo
que él solo ve.
Y la niña que junta palabras
y se hace con ellas un nuevo collar.
Todo ellos conjuran,
son gente normal...
Cada uno cultiva su jardín secreto
de magia y coral.

La il·lustració és de Gizem Vural.

1 comentari:

Mª Rosa SERDIO ha dit...

¡Cómo me gusta a mí venir a visitarte a Cocentaina por detrás de las macetas de la ventana! Tú adentro, yo afuera. Tú en la Biblio, yo en la calle cocentainera, que huele tan rico de noche a luna y estrellas, a palomas teñidas en vuelo de versos, a esa sierra de turrón del blando con su aroma a fiesta a media tarde...
Y ya ves...he observado poetas al subir a verte...¡hay niños que aún escriben y dibujan en las aceras! La lluvia y el viento están esperando para llevarse los versos muy lejos.
Gracias, Dolors. ¡Qué buenas son las sorpresas! Guárdamelo.