En fila
(Consuelo Armijo)
Por la calle va un coche
que va detrás de otro coche,
que va detrás de otro coche,
que va detrás de otro coche,
que va detrás de otro coche,
que va detrás de otro coche,
que va detrás de otro coche,
que ya debe de estar en Perpignan.
Aquest model de poema és perfecte per començar a crear, els xiquets i xiquetes més menudets, els seus primers poemes. La seua estructura senzilla i repetitiva és fàcil de canviar i ens permet crear un nou poema. Us fiquem diversos exemples:
En fila
Por la vía va un tren
que va detrás de otro tren,
que va detrás de otro tren,
que va detrás de otro tren,
que va detrás de otro tren,
que va detrás de otro tren,
que va detrás de otro tren,
que ya debe de estar en Perpignan.
En fila
Por el cielo va un avión
que va delante de otro avión,
que va delante de otro avión,
que va delante de otro avión,
que va delante de otro avión,
que va delante de otro avión,
que va delante de otro avión,
que está despegando de Perpignan.
En fila
Por el campo va una hormiga
que va delante de otra hormiga,
que va delante de otra hormiga,
que va delante de otra hormiga,
que va delante de otra hormiga,
que va delante de otra hormiga,
que va delante de otra hormiga,
que está muy cansada de trabajar.
Podem fer-ho també en català:
En fila
Pel mar va un vaixell
que va davant d'altre vaixell,
que va davant d'altre vaixell,
que va davant d'altre vaixell,
que va davant d'altre vaixell,
que va davant d'altre vaixell,
que va davant d'altre vaixell,
que ja està aplegant a Canadà.
En filereta
Per la biblioteca va un ratolí,
que va darrere d'un altre ratolí,
que va darrere d'un altre ratolí,
que va darrere d'un altre ratolí,
que va darrere d'un altre ratolí,
que va darrere d'un altre ratolí,
que va darrere d'un altre ratolí,
que està llegint al racó de la poesia.
En tirereta
Per la muntanya vola un olibà
que va davant d'altre olibà,
que va davant d'altre olibà,
que va davant d'altre olibà,
que va davant d'altre olibà,
que va davant d'altre olibà,
que va davant d'altre olibà,
que s'ha oblidat les ulleres al niu.
Dona tan de joc i és tan fàcil crear un nou poema que suposem que la classe es pot omplir de poemetes, diferents, personals i originals. S'animeu a escriure'n? Ja ens conteu!