La curiositat dels xiquets i xiquetes no té límit. Tot ho pregunten, tot s'ho qüestionen. Fomentar aquesta curiositat és fonamental per desenvolupar la imaginació, l'esperit científic, el ser crítics. Doncs... us proposem una activitat en que podem unir poesia i curiositat: fer rodolins amb preguntes. És una activitat poètica senzilla, com totes les que us suggerim.
En primer lloc proposem a la classe que vagin dient preguntes, sense cap personalització, i les escrivim a la pissarra: on va...? d'on ve...? què fa....? què menja....? qui parla...? etc.
Una vegada que ja les tenim triem un tema, per exemple personatges de contes, i fem també un llistat a la pissarra (podem triar animals marins, alumnes del col·le, personatges de pel·lícules, etc). Després, tan sols ens resta incloure els personatges en les preguntes que hi tenim i contestar la pregunta formant un rodolí. La contestació pot ser tot lo absurda que vulguem. A casa podem jugar igual, sense pissarra i amb els pares.
On va el llop?
A pixar en un xop
D’on ve la bruixa?
De dins la maduixa
Què fa el gat amb botes?
Ajudar a l'aplegapilotes
Què porta la Ventafocs?
Un vestit antixocs
Amb que juga la Caputxeta?
A botar la cordeta
En què vola Dràcula?
En una vermella espàtula
Què regala Rinxols d'Or?
Un pastís d'amorque surt d'un extintor
Per què riu el nan mudet?
Pèrque li han donat un beset
Cóm és de gran el palau del príncep blau?
Petit, rodó i un poc abotifarrau
Etc….
En fiquem un quants en castellà amb personatges monstruosos:
¿Cómo es el hombre lobo?
Grande, peludo y un poco bobo
¿Qué mira el fantasma del castillo?
Como se come la luna un bocadillo
¿A qué hora sale a pasear el coco?
A las doce y un poco
¿Cuándo se ríe el abominable hombre de las nieves?
Cada vez que conversa con Blancanieves
¿Qué zapatos lleva el hombre invisible?
Dos zapatos rojos de marca reconocible
Etc.
Es tracta de tenir un poc d'imaginació i fantasia, bon humor i un poc de rima (i si aquesta es bloqueja podeu consultar el diccionari de rimes, tan en català com en castellà o en gallec) i... segur que us surten un poemes xulíssims. Amb totes les contestacions poètiques podem fer un poema col·lectiu de la classe o que cada xiquet/a se n'invente un. És senzill així que us animem a crear-ne.
Passeu-ho bé!
Desconeixem l'autoria de les il·lustracions que hem ficat en aquest post.
En clase hemos jugado mucho a esta estructura.
ResponEliminaPOESíA A LA MADRE
Madre¿qué serás?
Seré el sol que ilumina
un camino que seguirás.
Madre ¿qué me darás?
Te daré muchos abrazos
así siempre me amarás.
Madre¿qué soñarás?
Soñaré contigo
tú también lo verás.
Madre ¿qué amas?
Amo tu placer como
algodones en mi cama.
Monse de tercero de primaria
xD, esta me la guardo y la publico en el blog. Dale un par de besos y achuchones a Montse de mi parte. Me superencanta!
ResponEliminaGràcies pel poema, Doloretes. Un grapat de besaetes primaverals per a tu
Tengo más!!!
ResponEliminaUn beso enooooorme.
¿te vienes a Arenas?
Hola et deixe tres petits poemes que hem fet a la classe, a partir dels dibuixos dels infants
ResponEliminaQuè tinc al llit?
Una formigueta
que em fa pessigolles
i no em deixa dormir.
Què fa l’ós formiguer?
Agafa un núvol
per fer-se un barret.
Què somia Bernat?
Un mar negre
que ha pintat
la tinta d’un calamar.
ELS DIBUIXOS AL MENJALLETRES
L'autor ha eliminat aquest comentari.
ResponEliminaSàlvia ens hem entrenat a fer rodolins, mira i llegeix si et ve de gust:
ResponEliminahttp://cicleinicialsantjordi.blogspot.com/2011/09/ens-entrenem-fer-rodolins.html
hauries de saber de qui és aquesta il·lustració per poder utilitzar-la.
ResponElimina